ادیان الهی راهی به سوی شناخت حق

زرتشتی بودایی مسیحی مسلمان و....این ها همه ادیانی هستند که به نوعی آفریدگار خود را می پرستند.این چند وقت اطلاعات زیادی راجع به هر کدام از ادیان بدست آورده ام و نکاتی جالب توجه و زیبا در هر کدام.شاید ما که مسلمان هستیم بر این باور باشیم که دین اسلام زیباترین و کامل ترین دین است.البته این نظر پربیراه هم نیست و از نظر من هر کس واقعا اسلام رادرک کند به این نتیجه می رسد که اسلام دینی بزرگ و الهی است ولی آیا ما که واقعا اسم مسلمان را یدک می کشیم از اسلام و مسلمانی چه می دانیم؟مسیحیان هفته ای یک دفعه به کلیسا می روند زرتشتی ها به آتشکده می روند بودایی ها به معبد می روند ولی ما که مسلمانیم سالی چند دفعه به مسجد می رویم؟اصلا چقدر به یاد خدا هستیم؟فقط همین دولا راست شدن روزانه برای تجلیل از آفریدگار بزرگ؟آیا این نماز خواندن حکم عادت را برای ما پیدا نکرده است؟این چند روزی که یزد بودیم من سعی کردم علاوه بر مساجد که سند افتخار ایرانیان ومسلمانان در تمام اعصار است به آتشکده ها هم سری بزنم و نمی دانی که چه قدرزیبا و جذاب بود.زرتشتیها بسیار مهربان و خونگرمند.آنقدر صمیمی بودند که به هیچ عنوان احساس بیگانگی نمی کردی.هیچ وقت هم به خاطر این که تو هم دینشان نیستی تورااز ورود به اماکن مقدسشان منع نمی کردند بلکه تا جایی که می توانستند سعی می کردند خاطره خوبی از خود و دینشان در ذهنت به جا بگذارند.ولی در مقابل زمانی که می خواستی وارد مسجد یا امامزاده ای شوی سیل نصیحت ها و تذکرها در مورد حجاب و چادر حجاب برتر به سویت روانه می شد ومن به چشم خودم دیدم کسانی را که با این تذکرها راهشان را کج کردند ورفتند.نمی دانم من خودم این جوری هستم که اگر مجبور به کاری شوم حتی اگر این کار از نظر همه درست باشد به هیچ وجه زیر بار نمی روم.آیا بقیه هم همین طوری نیستند؟

نظرات 1 + ارسال نظر
یک عدد موجود زنده جمعه 18 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 10:38 ق.ظ http://ghazenaz.blogfa.com

سلام .
خوبی ؟
میگم تو که توی دین و دین پژوهی (حال کردی لغت رو ؟) ید طولایی داری ! یه تحقیق نداری در مورد معارف که بدی ما بدیم به یه استاد خیلی مهربون و لاغر !! که بهمون دو سه نمره بده ؟
مثلا خلاصه تفسیر یکی از سوره ها ! اونم از دو تا تفسیر نمونه و المیزان !
یا یه چیزی تو همین مایه ها !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد